Gu Yebai, a gifted young painter, suffered from traumatic mental illness. The world in his eyes lost its color. He is preparing for the Golden Prize of the International Art Contest, which makes him very anxious. He met Lu Youyan, a sunshine girl, with her help, slowly adjusted his mind and completed his art dream. But when Gu Yebai and Lu Youyan went through a period of tempering and were about to harvest their beautiful love, Lu Youyan was appreciated by his superiors and had the opportunity to go to Paris. However, his cousin, who was as sick as her, came with the news that their love was in danger, and their love met the reality test. Apart from love, Gu Yebai and Lu Youyan, a group of young people, are facing many practical problems in their senior year of graduation. Society is full of opportunities, but also unknown. Young people write their hearts and souls with their youth brushes.