Lin Yue'er, the daughter of a military family, learns that her father, Lin Haotian, lost the battle of Shuozhou under suspicious circumstances. She adopts the alias "Ting Wu" and infiltrates the Guo residence as a singer to uncover the truth. Lin Yue'er carefully navigates each challenge using her intelligence, ultimately seeking justice for the tens of thousands of loyal souls in the Lin family's army.