It is adopted from six stories, including a legendary story based on Du Fuguo and Wang Ming becoming a explosive-handling hero from warm-hearted community volunteers; a story about the growth of a village doctor who later devoted herself to civilian rescue team; a novel experience about a college-graduate village official transforming into Internet anchors, ect. It depicts various lives in different fields, and also demonstrates the change in the new era as well as the good virtues of young party members.