Shen Qingru's entire family is massacred. Believing Yuwen Que to be responsible, she sets out on a path of revenge. She marries into the General's household, is later confined within the palace, and becomes entangled with Yuwen Que in a tormenting cycle of love and hatred. When the truth finally comes to light, Yuwen Que is willing to sacrifice everything to protect her. The two reconcile, and Shen Qingru is restored to her true identity as the Princess of Cangzhou. Amid fierce power struggles, both ultimately find redemption.