Lone and Yeung are two eccentric hot-blooded young men leading a devil-may-care life. They deem themselves as heroes that can save the earth. However, Lone can do nothing in life and never work out as he wishes.
Tragedy never forgets him, suddenly moving out from where he has grown up; his godmother Shan has chronic depression for years; his fatherwho’s just out of jail so annoying to get on with; while his own idol, a celebrity called Shuen is so unreachable. On the contrary, his friend Yeung enjoys life more and love at first sight of Shan’s niece named Yit .
This night, a monster from Lone’s favorite animation appears in the city out of reason and turns people into zombies. The outbreak of this zombie crisis is followed by a widespread chaos all round. Lone’s father happens to be out of town travelling with Shan. And Yit has gone missing too. Lone risks his life to break into the infected town in order to take everyone back home and meanwhile realizes he is merely a loser and slick talker. At last, he decides not to avoid anymore but to fight a battle against zombies tonight.