Lan Che, a street girl dedicated to protecting her neighborhood, unexpectedly gets caught up in a murder case and crosses paths with Lou Mingye, the head officer of the Dali Temple. Initially, their vastly different personalities lead to frequent misunderstandings, but as they get to know each other better, they clear up their differences and work together to solve a series of mysterious cases. Throughout this journey, their bond deepens, and they come to recognize each other's true identities, eventually they both falling in love.