A series of gruesome murders targeting young women sends Luoyang City into panic. Hu Zhengyi, a Dali Temple, is tasked with uncovering the truth. Meanwhile, rogue swordsman Li Jianxing deliberately approaches Hu to investigate his own family's massacre. From "Phoenix Murders" to "Puppet Brides," the duo navigates surreal cases, transforming from mutual suspicion to life-and-death allies in their pursuit of justice.