In the glorious Kaiyuan era of the Tang Dynasty, beneath the prosperity of Chang'an lies a series of mysterious cases. Folk investigator Shentu Baiqi joins forces with Yao Yuan, the Deputy Minister of the Court of Judicial Review, and Mu Guiyi. Together, they unravel multiple bizarre incidents, from ghost infant rituals and coffin pressings to haunted towns, murderous puppets, and wife-pawning contracts. Peeling away layers of power, desire, and obsession, they seek truth before the dead and pursue justice in the silent shadows...