Set during the Southern Song Dynasty, this story follows Song Ci, a judicial officer, who encounters danger while on an inspection tour. By a twist of fate, he meets Southern Opera performers Zhao Zhiting and Wang Ling, and dancer He Wenning. Despite their differences, the four join forces, solving four murder cases through investigation, interrogation, and forensic analysis, bringing justice to the deceased and fairness to the living.