Nan Si, Emperor Wu's beloved consort, had a premature labor during the chaos. To save her life, Cang Hanyu, the Emperor, made a deal with the high priest to travel to new realities and break Nan Si's short-lived curse at the sacrifice of thier daughter, Phoenix. In one incarnation, they're the young master of an influential family and his deserted wife; in another life, they become a commoner and a deeply favored princess, who are still a couple. Whether they can remember each other, in face of the intrigues and plots in the influential family or the intricate situation of the court, Cang Hanyu and Nan Si still put each other first, support each other and protect each other in their way...