In the second semester of grade 2 in high school, Shen Xing Ruo transferred back to Xingcheng Mingli High School and lived in the home of her father's friend, Lu Shan.
Shen Xing Ruo shared the same roof with Lu Shan's son, Lu Xing Yan, and attended classes in the same class. Over the course of a year and a half, their relationship evolved from initially not getting along to gradually developing feelings for each other.