Farewell to Arms
In July 1937, North China was in a critical condition, and the Japanese Army was preparing to launch an all-out war of aggression against China. A power struggle played out in Heishizhai, Chahar Province. Zhang Songling, a famous scholar, was framed by traitors, and his family got massacred before his wedding. The desperate Zhang resolutely joined the army. Through several hard battles, he greatly improved his military skills and understood clearly his role as a people defender. Later, Zhang came to the grassland after a major injury, joined the guerrilla under the leadership of the Communist Party of China (CPC), and united the local people to fight against the Japanese aggressors. He was touched by the great faith of the CPC and became one of its members as the leader of the guerrilla and the backbone of the red anti-Japanese forces. At great sacrifice, Zhang successfully drove the aggressors out of the grassland with his guerrilla.