Flame Pursuit
Di balai arahan Tianhai 110, kapten cawangan siasatan jenayah, Ding Hai, sedang mengetuai operasi penangkapan beberapa suspek rompakan. Namun, ketika polis mengepung dan bersedia untuk bertindak, kumpulan penjenayah yang diketuai oleh Brother Fire dengan mudah melihat pergerakan polis dan melarikan diri. Tidak lama kemudian, kumpulan tersebut sekali lagi berjaya melakukan jenayah, dengan berani mencabar pihak polis dan melarikan diri tanpa halangan.
Jenayah ini sangat serius dan pada saat yang kritikal, dua penyiasat berpengalaman dari briged siasatan jenayah daerah, Wen Zhang dan anak didiknya, Chen Mo, dipindahkan ke dalam pasukan penyiasat. Wen Zhang yang berpengalaman dalam menyiasat jenayah dengan pantas mengenal pasti penjenayah melalui kaedah deduksi terbalik. Namun, kumpulan penjenayah yang diketuai oleh Brother Fire terus melakukan jenayah besar dengan niat mencabar pihak polis. Pada masa yang sama, identiti misteri Brother Fire mula terbongkar.