Super Penguin League 2019 adalah rancangan realiti yang menampilkan perlawanan bola keranjang selebriti antara artis-artis dari pelbagai bidang. Seramai 32 selebriti termasuk Li Chen, Zheng Kai, Jam Hsiao, Lai Kuanlin dan lain-lain akan menjadi ahli latihan di kem latihan, di bawah bimbingan legenda kamp Li Chunjiang dan pengurus pasukan Sunnee serta Lai Meiyun. Mereka akan menjalani latihan intensif peringkat profesional dan menghadapi risiko penyingkiran yang kejam.