Yong An Dream
Yong An, ibu kota, jatuh ke dalam kekacauan akibat runtuhan Terusan Barat. Shen Wenqi, Menteri Kerja yang bertanggungjawab atas pembinaan itu, dihumban ke dalam penjara. Dua anak perempuan Shen Wenqi, Shen Ran dan Shen Zhen, mendapati diri mereka terperangkap dalam dilema berturut-turut. Terutamanya Shen Zhen, anak perempuan bongsu yang selama ini dilindungi dalam pengasingan dan tidak tahu komplikasi tentang luar dunia, kini berjuang untuk mencari nafkah di jalanan. Pada masa ini, Lu Shiyan, pendakwa mahkamah yang bertanggungjawab menyiasat kes, dikelirukan oleh mimpi berulang-ulang tentang pertautannya dengan seorang wanita misteri. Selepas disahkan, beliau mendapati bahawa wanita misteri dalam mimpinya adalah Shen Zhen, anak perempuan pegawai yang bersalah. Lu Shiyan secara perlahan-lahan mendekatinya, memasuki takdir yang tidak diketahui. Sementara mereka menyiasat kes Terusan Barat, mereka mengalami hidup dan mati, mempercayakan satu sama lain dengan keimanan, dan membina kasih sayang yang mendalam. Dengan bantuan Shen Zhen, Lu Shiyan mendedahkan kebenaran di sebalik kes itu. Namun, dalang sebenar mendekati kedua-dua mereka pada masa ini.