Selepas penanaman yang gigih, manusia boleh menjadi dewa. Di atas dewa adalah makhluk abadi, dan di atas makhluk abadi adalah maharaja. Jiang Feng, selepas seribu tahun penanaman yang sukar, akhirnya menjadi Maharaja Abadi Sembilan Ekstrem. Mereka boleh merobek celah ruang dan masa untuk menentang takdir. Bertekad untuk memperbaiki semua penyesalan masa lalunya, Jiang Feng memutuskan untuk kembali ke dunia manusia. Namun,dia kembali, dia mendapati bahawa penyelamatnya, Guru Liu, telah diracun dan berada dalam keadaan kritikal; isterinya, Liu Chenfei, wanita paling cantik di Jiangcheng, dipaksa berkahwin semula; dan seluruh keluarga Jiang yang terdiri daripada 138 ahli telah dibunuh. Pada saat itu, Jiang Feng menghunus Pedang Tiangangnya yang telah disegel selama seribu tahun.