FULLMETAL ALCHEMIST 2003
Adik-beradik Elric merindui ibu dan sanggup melanggar pantang ilmu alkimia, hidupkan semula manusia. Percubaan mereka gagal. Abang Edward kehilangan kaki kiri dan lengan kanan. Adik Alphonse kehilangan seluruh badan dan roh terkurung dalam baju besi. Demi menebus dosa, mereka mulakan perjalanan untuk cari “Batu Filsuf”. Beberapa tahun kemudian, seorang ahli alkimia negara yang lengan kanan dan kaki kirinya dibuat oleh logam muncul di depan orang ramai dan digelar sebagai “Fullmetal Alchemist”.