A Date With The Future
Sepuluh tahun lalu, Xu Lai terperangkap dalam gempa bumi dan diselamatkan oleh bomba, Jin Shichuan dan anjing mencari dan menyelamat, "Zhuifeng". Untuk menenangkan Xu Lai yang cedera, Jinshichuan menjanjikan pelantikannya selama sepuluh tahun. Sepuluh tahun kemudian, Xu Lai kembali ke China untuk menjadi wartawan dan jurulatih anjing antarabangsa. Dia bertemu Jin Shichuan di tapak menyelamat. Jin Shichuan bukan sahaja tidak mengenali Xu Lai, tetapi juga salah faham dia sebagai wartawan yang tidak bertanggungjawab. Xu Lai membetulkan nama pasukan penyelamat walaupun berlaku salah faham. Apabila menubuhkan pasukan mencari dan menyelamat anjing, Xu Lai menjadi rakan kongsi Jinshichuan sebagai jurulatih anjing antarabangsa, menakluki rakyat dengan kemahiran profesional yang sangat baik, dan memberikan anjing penyelamatnya "Ping'an" kepada Jin Shichuan. Sebagai wartawan dan bomba, mereka sentiasa bertemu di barisan hadapan bahaya. Mereka berdua yang diuji hidup dan mati sedikit demi sedikit memanaskan perasaan.