Seorang kanak-kanak bijak berusia tujuh tahun bernama Shijiang, yang mengalami penuaan luar biasa cepat, memulakan perjalanan ke alam kayangan dengan bantuan roh purba di dalam dirinya, dengan harapan dapat memulihkan kehidupan normal.