SUPER PENGUIN LEAGUE adalah rancangan realiti pertempuran pasukan bola keranjang selebriti berskala besar. Pemain-pemain terkenal seperti Jerry Lee, Li Wenhan UNINE, dan Wang Hedi akan berkumpul atas panggilan tiga legenda NBA, McGrady, Iverson, dan Nash. Melalui latihan dan pertandingan intensif, mereka akan mengumpul pingat taktikal tiga pemain terkenal dan mereka akan bertempur bersama pasukan. Semangat kesukanan akan membuat penonton merasai daya tarikan unik pertandingan bola keranjang.