Kunlun Shrine
Untuk mengetahui rahsia Orb debu Fowl, perompak kubur Hu Bayi, Shirley Yang dan Wang Kaixuan, aka Fatty, membentuk ekspedisi dengan Ming, seorang peniaga antik Hong Kong yang ingin mencari "Mayat Kristal", dan menuju ke runtuhan Kerajaan Guge yang terletak di Glasier Longding di Karamir untuk mencari Mata Perak Guge dan Mayat Kristal. Mereka terpaksa bertempur dengan binatang gergasi misteri iaitu beruk putih besar dan raja serigala putih sebelum akhirnya mereka terselamat daripada bahaya.