Chang Ping'an, pelajar terbaik di Akademi Penghalau Roh, tiba-tiba bertukar menjadi syaitan dan menyerang orang lain semasa majlis graduasi, menyebabkan dia dilabel sebagai separuh syaitan dan diburu. Dalam pelarian, dia mencari cara untuk membersihkan sifat syaitannya dan tiba di Bandar Neraka Syurga, di mana dia terjerat dengan syaitan wanita bernama Hong Dian. Akhirnya, dia menemui bahawa dirinya sebenarnya manusia dan telah dipergunakan oleh Guru Yin untuk membangkitkan roh pendendam "Demon Ape" — sisa kebencian Raja Syaitan Sun Wukong. Ketika Demon Ape mengganas di Bandar Neraka Syurga, Ping'an akhirnya berganding bahu dengan para penghalau roh lain untuk menewaskannya dan melindungi orang ramai.