The Red Sparrow
Di dunia masa depan, Kumpulan Ron memperhambakan manusia dengan sains dan teknologi. Penyelidik Yi Na berjaya membangunkan teknologi "Fire Wing" untuk menyelamatkan manusia. Pada saat genting, Yi Na menyerahkan teknologi rahsia kepada anak perempuannya Yi Ni. Dua puluh tahun kemudian, Yi Ni menjadi kuat dan berhadapan dengan Kumpulan Ron. Akhirnya, dia berjaya menyelamatkan penduduk Qiaodu.