Wu Geng tiba di Kementerian Shenyin, dan semasa menerima latihan tempur, dia secara perlahan-lahan mempelajari pelbagai berita tentang Protoss dan diberitahu bahawa dia adalah anak takdir dalam nubuat Fuxi. Kehidupan yang stabil tidak bertahan lama, dan Protoss segera melancarkan serangan ke atas Kementerian Shenyin. Dalam pertempuran Shenyinbu, walaupun Wu Geng membangkitkan kuasa dalam pertempuran, dia masih kalah oleh Shi Xing, walaupun dia berganding bahu dengan A Lan.