Pada malam pembantaian Festival Pertengahan Musim Gugur, Qin Shiyue, yang selamat, diselamatkan Marsekal Dai Shiyao. Untuk mengungkap kebenaran di balik tuduhan palsu ayahnya, ia berhadapan dengan dua saudara: Sheng, yang beralih dari obsesi kejam menjadi cinta; dan Dai Shiyao, yang kecurigaannya berubah menjadi gairah. Saat perang berkobar, mereka menentang takdir: Sheng memilih cinta, Dai Shiyao mengorbankan cinta demi tugas, dan Qin Shiyue menemukan kebenaran di tengah pertumpahan darah.