Sword Art Online: Alicization
The Soul Translator is a state-of-the-art full-dive interface which interacts with the user's Fluctlight—the technological equivalent of a human soul—and fundamentally differs from the orthodox method of sending signals to the brain. The private institute Rath aims to perfect their creation by enlisting the aid of Sword Art Online survivor Kazuto Kirigaya. He works there as a part-time employee to test the system's capabilities in the Underworld: the fantastical realm generated by the Soul Translator. As per the confidentiality contract, any memories created by the machine in the virtual world are wiped upon returning to the real world. Kazuto can only vaguely recall a single name, Alice, which provokes a sense of unease when mentioned in reality.