Rurouni Kenshin New Kyoto Arc
Early summer of Meiji 11. To stop the "Kyoto Sabotage" planned by Makoto Shishio, Okina gives a mission to Misao Makimachi, which is to find Kenshin Himura in Tokaido. Kenshin sets off for Kyoto with the same intention as Okina. He and Misao confront Shishio at Shingetsu Village. Shishio threatens to overthrow the current government and create a new world that needs power, but is denied by Kenshin. Sojiro Seta faces off with Kenshin. The result is that Kenshin's reverse-blade sword is broken.