Tiga ribu tahun yang lalu, Mo Bing telah dikhianati dan hatinya dicungkil, mengubahnya menjadi makhluk separuh manusia, separuh patung. Dalam usaha untuk mendapatkan semula bentuk manusianya, Mo Bing mencari selama milenium dan akhirnya menemui "Jantung Api". Walau bagaimanapun, pemiliknya, Mu Yuanqi, mempunyai identiti tiga lapis seperti dia. Apabila Mo Bing secara paksa berkahwin dengan keluarganya, serangkaian ujian dan ketegangan berlaku. Drama yang dipenuhi dengan tujuan dan konspirasi, manis dan menyakitkan, mulai terbongkar.