Lima gadis di tingkat 22 meneruskan perjalanan mereka bersama-sama, menghadapi pelbagai cabaran. Nasib baik, mereka memahami satu sama lain dengan baik, ikatan mereka semakin erat, dan mereka menyokong satu sama lain melalui kesukaran. Ye Zhenzhen menumpukan pada penyelidikan saintifik tetapi dipengaruhi oleh isu keluarga Dai Wei. Walaupun berdepan dengan cabaran hidup sederhana, pendirian teguhnya dan kasih sayang keluarga membantunya mengatasi rintangan. Fang Zhiheng mendapat seorang adik perempuan tanpa diduga, membawa kepada perubahan positif dalam hidupnya. Zhu Zhe, melalui perjuangan bertahun-tahun di Shanghai, mencapai kejayaan dalam kerjayanya. He Minhong kembali ke tingkat 22, mulai berfikir, menyumbang dan bersosial. Yu Chuhui mendorong dirinya untuk bekerja keras, secara beransur-ansur mencapai kesedaran diri dan melepaskan diri dari masa lalunya. Walaupun mereka menghadapi ujian berterusan, dengan sokongan adik perempuan tingkat 22 mereka, mereka boleh maju ke arah kebahagiaan bersama.