Semua orang di Benua Dongsheng menggemari muzik Tuan Muda Yun Mu terkenal di seluruh dunia atas nama muzik, tetapi tiada siapa yang tahu bahawa dia mempunyai rahsia yang mengejutkan. Dia pergi ke Yunyao untuk merekrut pemuzik, tetapi kerana Jiegu yang dimainkan oleh Su Ruofei, ketua Pancaragam Cahaya Hijau, dia secara tidak sengaja mendapati bahawa dia bermakna sesuatu yang luar biasa kepadanya. Jadi dia menipunya untuk menjadi pemuzik peribadi, tetapi dia tidak tahu bahawa nasib mereka telah lama berkait rapat kerana cahaya ajaib...