Sword and Fairy 1
Li Xiaoyao, seorang pembantu penginapan muda yang bermimpi menjadi seorang pahlawan besar, secara tidak sengaja bertemu dengan Zhao Ling'er, keturunan dewi Nuwa. Mereka bersama-sama memulakan misi untuk mencari Mutiara Spiritual Air, yang boleh mengakhiri kemarau yang melanda tanah itu. Sepanjang perjalanan, mereka menjalinkan persahabatan dengan pasangan yang sering bertengkar, Lin Yueru, dan cendekiawan Liu Jinyuan, di antara rakan-rakan sehaluan yang lain. Mereka menghadapi pelbagai bahaya dalam pencarian mutiara roh dan akhirnya menggagalkan rancangan bencana pemimpin Sekte Pemujaan Bulan, yang bertujuan untuk menghancurkan dunia.