Puteri Tilan dari Xiangnan, yang ceria dan mendambakan kebebasan, kehilangan kehidupan dirajanya yang damai dalam sekelip mata akibat rampasan kuasa dan secara tidak sengaja membangkitkan kebolehan untuk meramal masa depan sebagai Penyanyi Buta. Dia bertemu dengan Jeneral Tang Qianzhi, dan kerana takdir, mereka bertunang serta membentuk ikatan yang mendalam. Sementara itu, Putera Zhong Xu dari Great Zheng, yang terobsesi dengan Tilan kerana wajahnya menyerupai mendiang permaisurinya, berusaha memilikinya. Dalam kancah peperangan dan kekacauan, Tilan berjuang menentang takdir, berdiri teguh bersama cintanya, dan melawan dunia yang huru-hara demi mengubah nasibnya.