The Sword and The Brocade
Set during the Ming Dynasty, the story revolves around the romance between General Xu Lingyi and the concubine's daughter Shiyiniang that starts from an arranged marriage. Despite being born with a low status, Luo Shiyiniang is extremely assertive and believes that a woman's vision should not be limited to the household. She hopes to rely on her embroidery skills as a ticket to freedom. However, the once esteemed Luo family is in a state of decline. Hoping to save the clan through a marriage alliance, Shiyiniang is selected to become the wife of Yongping Duke and great general Xu Lingyi. Things were not easy for Shiyiniang due to the Xu family's biases towards her. Nonetheless, she manages to win over their trust through her optimism and sincerity. Xu Lingyi also becomes attracted to Shiyiniang's various beautiful qualities such that husband and wife manage to find love after marriage.