Southern Emperor and Northern Beggar
Putera Mahkota Dali, Duan Zhixing, melarikan diri dari perkahwinan paksa dan bertemu dengan Hong Qi, seorang murid daripada Kaum Pengemis. Gadis Wuman, Yihuo, tersalah anggap Hong Qi sebagai tunangannya. Dalam pengembaraannya, Hong Qi mempelajari ilmu hebat dan akhirnya menjadi ketua Kaum Pengemis. Namun, dendam lama antara ayah mereka menyebabkan dua saudara itu saling bermusuhan.