The Youth Memories
Berlatarkan di Beijing pada tahun 1970, drama ini menceritakan kisah inspirasi tentang bagaimana sekumpulan anak muda membesar, mengejar impian dan bergelut dalam hidup mereka.
Banyak perkara yang dilalui watak lelaki terkemuka itu bersama rakan-rakannya. Mereka mengambil peperiksaan kemasukan kolej, berniaga, memulakan perniagaan sendiri, ke luar negara dan menceburi politik. Dalam proses ini, mereka menyokong antara satu sama lain sepanjang masa dan menemui erti perjuangan.
Dengan menggambarkan transformasi dan pertumbuhan watak-watak ini berlatarbelakangkan pembaharuan dan keterbukaan, drama itu memaparkan pembangunan pesat negara, mentafsirkan persahabatan dan kasih sayang yang berharga antara manusia, dan menggalakkan orang ramai untuk bekerja keras dengan sikap positif.