Emperors and Me
Seorang pelajar kolej biasa yang mendapati bahawa dia mempunyai kekuatan untuk menempuh masa secara tidak sengaja membawa kembali tiga maharaja dari dinasti masing-masing hingga ke hari ini.
Untuk menolong rakan sebiliknya, Fei Yan untuk mengatasi sakit hati, Luo Xi yang berada di tahun seniornya di universiti menghadapi masalah. Bencana berakhir dengan Luo Xi dan rakannya Le Xue jatuh dari sebuah bangunan. Dengan keajaiban, mereka bertahan dan berada dalam halaman novel Qian Guo Ji.
Qian Guo Ji terletak di benua Xia Zhou, dan berkisar pada perubahan dinasti yang berlangsung selama seribu tahun. Luo Xi dan Le Xue bertemu maharaja muda Qin Shang dari Qi. Dikejar oleh tentera Qin Shang, Luo Xi berjaya kembali ke masa sekarang pada saat yang paling penting. Dia membawa kembali Qin Shang bersamanya dan menyedari bahawa Le Xue telah ditinggalkan di dalam buku itu.