The Seized Destiny
Semasa upacara peningkatan Cheng Yan, seniornya Cheng Tian telah memaksanya untuk melakukan dual cultivation. Dalam keputusasaan, Cheng Yan meletupkan teras dalamannya, namun berjaya diselamatkan oleh Chen, binatang ajaib yang terikat kontrak dengannya. Dia kemudian mengetahui bahawa tubuh Cheng Tian sebenarnya telah dirampas oleh makhluk purba, Sha.
Bertekad untuk membalas dendam, Cheng Yan menapis artifak kuno untuk membina semula teras dalamannya, tetapi diracun dalam proses tersebut dan hanya mempunyai sedikit masa untuk hidup. Dia memilih untuk berkahwin dengan Chen, namun pada keesokan harinya, dia menghantar Chen kembali ke alam iblis dan dirinya terbunuh tidak lama kemudian.
Dalam kemarahan, Chen kembali ke Longqiu hanya untuk mendapati Cheng Yan telah dilahirkan semula sebagai Lu Ming, seorang abadi. Cheng Yan cuba menggunakan identiti Lu Ming untuk menyegel semula Sha tetapi terbongkar. Akhirnya, dia dan Chen berganding bahu dalam pertempuran terakhir, berjaya menyegel Sha dan mengembalikan keamanan kepada tiga alam.