Shen Jiangli, anak perempuan yang suci dan baik hati dari keluarga Shen, telah diperdaya pada malam perkahwinannya untuk menjalani hubungan suami isteri dengan anak kedua keluarga Lu, Lu Jingming, dan kemudian difitnah serta dipenjarakan di dewan leluhur. Selepas bersalin dengan bahaya, dia diselamatkan, tetapi anaknya, Yanyan, mengalami penyakit kronik. Satu-satunya ubat ada di keluarga Lu. Shen Jiangli kembali ke rumah Lu untuk menyelamatkan anaknya. Dia membalas dendam kepada musuh-musuhnya, membongkar konspirasi yang memfitnahnya, dan menjernihkan salah faham dengan Lu Jingming. Sementara itu, anaknya, Yanyan, menjadi pengantara dan membantu mereka bersatu semula.