Anak perempuan pegawai yang bersalah, Xuan Qiancao, mempunyai bakat yang luar biasa dan berazam untuk membersihkan nama bapanya. Sementara dia berusaha mencari penyokong yang kuat, dia berjumpa dengan Chen Tongxue, anak yang tidak sah taraf kepada maharaja, berada dalam bahaya disebabkan oleh muslihat Putera Mahkota. Kedua-duanya menggunakan antara satu sama lain dengan tujuan mereka sendiri. akhirnya mereka jatuh cinta setelah mengharungi hidup dan mati bersama. Mereka melawan musuh dan mewujudkan dunia yang aman dan makmur bersama-sama.