Gu Xiaofeng pergi ke Haicheng untuk menyelamatkan bandar daripada wabak, namun diserang dan dihumban ke dalam tasik. Dalam kabur, dia melihat bayangan Ren Yi. Sedar-sedar, dia sudah berada di dunia moden. Demi mencari kebenaran, dia memutuskan untuk terus berada di sisi doktor Ren Yi. Kisah yang merentasi dua dunia pun bermula dari situ.