Lin Yu, yang merancang segala-galanya, dan Chen An'an, seorang gadis yang pintar dan cepat cerdik adalah rakan semeja di sekolah menengah untuk masa yang singkat. Selepas lapan tahun berpisah, mereka bersatu semula dan tinggal di bawah bumbung yang sama. Walaupun berbeza personaliti dan perselisihan, mereka sering menghiburkan antara satu sama lain. Namun, apa yang mereka tidak tahu ialah nasib indah yang dipanggil "Vivian" telah pun berputik lapan tahun lalu dan menghubungkan hati mereka berdua. Kerana "Vivian", mereka jatuh cinta antara satu sama lain. Dan akhirnya mereka akan mengucapkan selamat tinggal kepada "Vivian" dan menjadi versi diri mereka yang lebih baik.