Love Story in the 1970s
Berlatar tahun 1970-an, Fei Ni, seorang pekerja kilang tekstil yang rajin dan bercita-cita tinggi, ingin mengubah nasibnya melalui pelajaran. Rakan sekolah lamanya, Fang Muyang, menjadi wira selepas cedera semasa menyelamatkan orang. Fei Ni menawarkan diri untuk menjaganya, berharap dapat dikenali sebagai warga teladan dan dicalonkan ke universiti, namun impian itu beberapa kali gagal tercapai. Ditekan oleh realiti kehidupan, Fei Ni mencadangkan perkahwinan palsu dengan Fang Muyang untuk mendapatkan rumah bagi abangnya. Selepas pelbagai rintangan, mereka akhirnya mendapat rumah sendiri dan menjadi pasangan ‘suami isteri’ yang berkongsi katil dua tingkat. Dalam menghadapi kesusahan bersama, kasih sayang mula berkembang dalam kehidupan yang sederhana. Akhirnya, Fei Ni berjaya masuk universiti dan Fang Muyang mencapai impiannya menjadi pelukis. Mereka melangkah ke masa depan dengan cinta dan harapan.