The Stories of Lion Rock Spirit
Pada tahun 1970, Luo Yitong, seorang tukang masak akar umbi makanan gaya barat, mengenali rakan baiknya Li Gaoshan dan Lao Jin di Restoran Teh Like You dan berjuang bersama. Zhen Qianmei, suri rumah cantik ala Hong Kong, Liang Huan, pendatang baru dari Guangdong, dan Xia Lei, gadis dari Beijing, bertemu di Hong Kong dan tinggal di sini bersama sambil menceriakan kehidupan masing-masing.
Dalam beberapa dekad jatuh bangun, drama ini menggambarkan perjuangan dua generasi. Restoran teh kecil itu seperti mesin masa. Ia mengiringi generasi rakyat Hong Kong untuk menakluki kesusahan dan menerima cahaya serta menyaksikan perubahan zaman Hong Kong, Mutiara Orient - daripada kepulangannya, kemakmuran dan kestabilannya, kepada penyatuannya ke Kawasan Teluk Besar untuk permulaan baru.