Di sebuah pesta dengan banyak minum, Mo Suqing didorong oleh keinginan untuk mendedahkan kebenaran di sebalik kemalangan kereta maut ibunya. Dia mendekati Ye Zhongjue dengan niat menggunakan dia untuk memusnahkan Kumpulan Jueshi. Walau bagaimanapun, sedikit dia tahu bahawa perkembangan lancar rancangannya sebenarnya didalangi oleh Ye Zhongjue sendiri. Mo Suqing, seorang yang licik yang beralih antara yang baik dan yang jahat, dan Ye Zhongjue, seorang yang kelihatan jujur yang melakukan sebaliknya, kedua-duanya mendekati satu sama lain dengan niat tersembunyi, menunggu yang lain jatuh ke dalam "perangkap" cinta ini. Mereka tidak tahu bahawa dalam permainan cinta ini, mereka berdua adalah mangsa masing-masing, tetapi pada masa yang sama, mereka menemui cinta dan penebusan yang murni.