My Deepest Dream
Wu Yu dan Tan Jiao bertemu dalam perjalanan kapal, dan jatuh cinta pada pandangan pertama. Selepas perjalanan, kedua-duanya mengalami kehilangan ingatan pada tahap yang berbeza-beza. Wu Yu kehilangan ingatan beberapa hari selepas perjalanan, dan Tan Jiao kehilangan ingatan hampir setahun setengah. Wu Yu adalah seorang pelajar cemerlang yang berpengetahuan luas dan mempunyai masa depan yang cerah, tetapi hidupnya berubah selepas perjalanan itu. Satu-satunya keluarganya, ibu dan adik perempuannya, terbunuh. Dia melepaskan kerjayanya untuk mengetahui pembunuh sebenar dan menjadi mekanik kereta. Tan Jiao bertemu semula dengannya apabila dia datang untuk membaiki kereta, dan selepas itu, mereka berdua melakukan perjalanan masa setiap dua minggu.