The Land of Warriors
Selepas perlawanan akhir Kejohanan Elit Akademi Ahli Jiwa Tertinggi Se-Daratan, Tang San dan rakan-rakannya dengan berat hati mengucapkan selamat tinggal, berjanji untuk bertemu semula dalam lima tahun. Mereka kemudian memulakan perjalanan hidup masing-masing. Tang San mengikuti ayahnya, Tang Hao, ke sebuah lembah terpencil untuk latihan khas bagi meningkatkan kebolehannya. Dengan bimbingan Tang Hao, Tang San bukan sahaja memperoleh lebih banyak pengalaman, tetapi juga menjadi lebih matang, membolehkannya menghadapi cabaran yang lebih besar dengan kematangan. Sementara itu, Dai Mubai dan Zhu Zhuqing mendapat pengiktirafan daripada keluarga mereka dan menjadi Putera Mahkota dan Puteri bakal di Star Luo. Xiao Ao dan Ning Rongrong memulakan latihan intensif untuk meningkatkan kekuatan mereka, dan Ma Hongjun keluar untuk perjalanan pembelajaran bagi memperluaskan wawasannya.
Pada masa yang sama, Bibi Dong dari Dewan Roh secara rahsia merancang untuk menguasai Benua Douluo dengan menyingkirkan beberapa puak besar. Sebagai tindak balas, Tang San mengumpulkan rakan-rakannya untuk menubuhkan Sekte Tang, berkomitmen kepada perjuangan untuk keadilan dan tekad untuk memikul tanggungjawab besar itu. Mereka dengan berani menjelajah dan berkembang bersama menjadi pejuang yang tidak gentar.