The Last Immortal
Ini mengisahkan kisah yang memberi inspirasi yang berlaku antara Yin, seekor Haiwan Shuining yang rajin, dan Gu Jin, anak Tuhan sejati, yang kuasa magiknya telah disegel. Mereka bertemu secara kebetulan dan telah memulakan perjalanan untuk mencari Esens Immortal Feng Yin sejak itu. Bersama rakan-rakan mereka termasuk Hong Yi, seekor rubah dari Klan Iblis, dan Yan Shuang, Puteri Klan Helang, mereka berjuang menentang segala rintangan untuk mengumpul Esens Immortal Feng Yin sepanjang perjalanan. Untuk membantu Feng Yin kembali selepas semua perjuangan, mereka berulang kali menghadapi halangan daripada penjahat Qing Lin. Pada akhirnya, mereka menuai cinta, persahabatan, dan keluarga, tetapi mereka juga telah menunaikan janji mereka untuk mengekalkan keamanan di dunia.