The Princess's Snare
Selepas beberapa pertumpahan konfrontasi dan perebutan pengaruh, Nangong Yao mula kagum dengan kesetiaan mendalam yang dimiliki oleh Chu Yuan. Detik itu menyemarakkan azamnya untuk menundukkan panglima tersebut dan memenanginya, demi memastikan Chu Yuan mengakui dirinya sebagai tuan yang sebenar.
Nangong Yao mula menyusun catur perancangannya—iaitu dengan meretakkan hubungan Chu Yuan bersama sekutu-sekutunya, sambil melentur jiwa dan kesetiaan panglima itu ke arah dirinya secara halus.