Kisah ini menggunakan hubungan watak yang terpisah oleh masa untuk membantu menyelesaikan kes yang merentasi 25 tahun. Ia menggabungkan unsur jenayah dan ketegangan dengan sentuhan kehangatan. Melalui satu siri kes yang tercetus oleh kebakaran bangunan pada tahun 1990-an, cerita ini menggambarkan usaha polis Hong Kong dalam mengejar keadilan dan hubungan kekeluargaan, sambil menonjolkan perubahan budaya bandar dan hubungan kemanusiaan di Hong Kong sebelum dan selepas pengembaliannya kepada China.