Apabila Putera Ning Xuanzhou menjadi tebusan di negara musuh, dia mendapati dirinya terpaksa berkongsi bilik dengan Tuan Hua pada hari pertama. Namun, Hua Xiyu, yang telah menyamar sebagai lelaki sejak kecil, tersalah anggap bahawa Ning Xuanzhou, ketua perisik rahsia, adalah seorang puteri. Persahabatan palsu mereka akhirnya berkembang menjadi percintaan yang sejati. Bagi kuasa jahat yang cuba mencetuskan perang antara dua negara dan memisahkan mereka, mereka akhirnya dikalahkan dengan gembira oleh pasangan itu yang bekerjasama bahu-membahu.